Hírek - HA A VENDÉGEK A FEJÜNKRE NŐNEK - MARTON BETTINA ÍRÁSA


Ugye ismerős az a vendég típus, aki mindig mindent jobban tud nálatok? Akinek mindig természetes, hogy új időpontot kapnak, ha nekik közbe jön valami, de ti sosem lehettek betegek, nektek mindig harcra készen kell állnotok, ha róluk van szó. Igen, szolgáltatók vagyunk, de nem szolgák...

A vendégnek is meg kell tanulni viselkedni egy szalonban, és ha erre képtelen, akkor hosszú távon bizony mindenkinek jobb, ha új körmöst keres magának. Igen, még akkor is, ha ez hirtelen vendég, azaz pénzkieséssel párosul.

Én is voltam alárendelt...

Mikor elkezdtem körmözni 18 éves voltam. Facebook helyett Myvip volt, a munkáim nem több 1000 csak 10 like-ot kaptak, és nem voltam sem oktató, sem olimpiai bajnok. Egy mezei, friss körmös voltam a szakmában. Nevetséges összegért gyártottam a körmöket, mert csak az érdekelt, hogy csinálhassam, gyakorolhassak... Szerencsére otthon laktam, nem volt gyerekem, nem voltak költségeim. Nem hittem eléggé magamban és nem hittem, hogy több pénzt is kérhetnék. 
Abban az időben jelent meg a körömágyhosszabbító zselé, amit anno lenövésmentes franciaként reklámoztak. 
Buktam az újdonságokra, így mindent elsőként beszereztem és bár teljesen minuszos volt a munkásságom, azt éreztem, megéri. 
Egyre több vendégem volt, és bár sokan felnéztek rám és becsültek, bizony voltak, akiknek csak egy fiatal lány voltam, egy friss bizonyítvánnyal, akivel mindent meglehetett csinálni... 
Hát meghúztam azt a bizonyos vonalat...
Mindenkinek szívem, lelkem kitettem. Akkor sem kértem felárat, ha 100 swarovski ment egy körömbe és akkor sem, ha 2 óráig festettem egy mintát. Megcsináltam, mert tudtam, hogy reklámozni fogja és ebből még több vendégem lesz. Persze ezt sokan becsülték, de sokan természetesnek vették és egyre jobban a fejemre nőttek.

Mikor lett elég?

Egyszer egy hölgy 6 hét után visszajött, hogy neki lenőtt a körömágyhosszabbítós franciája. Szépen elmagyaráztam neki, hogy a lenövésmentesség arra irányult, hogy a szabadszél felől nem fog kilátszódni a saját köröm, nem pedig arra, hogy megáll a körömnövekedés. Na akkor voltam én minden hazug, és mondta, hogy a hatóságokhoz fordul, ha nem adom vissza a pénzét... 
Visszaadtam, de soha többet nem kívántam látni...
Ez volt a fordulópont. 
Én tudtam mennyit fektetek a szakmába, tudtam, milyen fárasztó éjjel 3-ig, minden este porcelán virágot lapítgatni, gyakorolni és másnap iskolába menni. Tudtam, hogy mit jelent számomra ez a szakma, mit jelentenek a vendégeim és mit jelent a kezemből kiadott munka. Nem hagyhattam, és nem is hagyom, hogy ezt ne becsüljék.

Nem fogok karvaly körmöt építeni, mert a vendégnek az tetszik, vagy 10 össze nem illő színt feltenni egy körömre, mert Ő úgy kéri. Nem veheti ki a kezemből a reszelőmet, mert szerinte még valahol kell csiszolni. 
És miért nem, ha úgy is kifizeti?
Mert az én nevem alatt fut az a köröm! Én felelek érte és, ha csúnya, akkor az engem is minősít!

Mit lehet tenni?

Meg kell állapodni a vendéggel, kompromisszumot kell kötni, hogy a köröm mindkettőtök ízlésének megfeleljen. 
Legyetek határozottak és merjétek megmondani a véleményeteket! Amit Ő megtehet, azt Te is! Ha beszól, megsért vagy úgy érzed kezdi elvetni a sulykot, vedd fel a kesztyűt! Pl. mesélj egy vendégedről (aki nem biztos, hogy létezett), és ruházd fel az ott ülő problémás kliensed tulajdonságaival és persze mond el azt is, hogy mit tettél vele. Ha nem veszi a lapot, akkor a következő időpont kérésnél, mond meg, hogy: Biztos hozzád akar járni, mert a modora nem ezt sugallja és te ehhez nem vagy hozzászokva... 
Igen, ezeket nehéz kimondani, de vegyetek erőt magatokon, hisz hosszú távon, vagy durvul a helyzet és már az érkezése előtt 3 nappal gyomorideged lesz, vagy így-is úgy-is elváltok egymástól.

Szerencsére az én vendégköröm már szinte baráti, egytől-egyig. Rengetegszer kell időpontot módosítanom a kétlaki életem, az oktatások, az utazások és egyéb dolgok miatt, de ha nekik van gondjuk én is mindig teljesen rugalmas vagyok. Szóval ennek mindig, minden esteben oda vissza kell működnie.
Mindig lesznek olyanok, akiknek nem jön be a személyiséged, a véleményed, akik nem tudnak/akarnak alkalmazkodni vagy akiknek soha nem leszel elég jó. Őket el kell tudni engedni.

Egyre koncentrálj! Hogy az egyik legjobb legyél! Tanulj, gyakorolj, fényképezz, publikálj, égjen be az emberek agyába a neved és csússz térden a szakma előtt, mert akkor soha nem leszel vendéghiányban!

1 éve nem fogadok új klienst Ajkán, de a mai napig minimum heti 2-szer keresnek meg telefonon, hogy bejelentkezzenek! Pedig tényleg nem könnyű a vendégemnek lenni, ennyi más tevékenység mellett, de ez a lehető legnagyobb elismerés!!!

Hajrá lányok!